حمایت اتاق بازرگانی بین المللی از صادرات گروه خودروسازی سایپا

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی گفت: اتاق بازرگانی بین المللی این آمادگی را دارد که از گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه بازارهای صادارتی حمایت کند.

به گزارش صدای بورس، در راستای سیاست دولت سیزدهم در زمینه ارتقای کیفیت خدمات پس از فروش و حضور پررنگ تر در بازار کشورهای همسایه، مجموعه سایپا یدک بازارگاه قطعات یدکی راه اندازی کرد و قرار است فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدکی محصولات سایپا در کشور عراق ایجاد شود، در این میان دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی و اتاق بازرگانی ایران و عراق اعلام آمادگی کردند که از سیاست های جدید سایپا حمایت همه جانبه داشته باشند.

محمد خزائی، دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی در بازدید از بازارچه قطعات یدکی سایپایدک، گفت: اتاق بازرگانی بین المللی این آمادگی را دارد که از گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه بازارهای صادارتی حمایت کند.

او با اشاره به بازارگاه قطعات خودرو توسط سایپایدک، تصریح کرد: ایجاد بازارگاه سایپایدک؛ اقدام قابل توجه و موثری در زمینه توسعه بازرگانی قطعات یدکی است لذا می توان این امر را به عنوان یک مدل جهانی بازاریابی و کسب و کار در اتاق بازرگانی بین المللی پاریس ثبت جهانی کرد.

دبیرکل کمیته ایرانی اتاق بازرگانی بین‌المللی افزود: توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی، یکی از موارد مهم در تجارت جهانی است و از آنجا که بازارگاه قطعات سایپایدک چنین مشخصه ای دارد می توان به خوبی از آن بهره گرفت.

همچنین در نشست مشترک عضو هیات مدیره سایپایدک با رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی ایران و عراق سید محمد هاشمی فرد؛ رئیس کمیسیون تجارت و بازرگانی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با استقبال از رویکرد سایپایدک در توسعه بازارهای صادراتی و با اشاره به اهمیت بازار عراق برای توسعه صادرات، گفت: اگر گروه خودروسازی سایپا در ارایه خدمات پس از فروش محصولات خود در بازار عراق گام های بلند و محکمی بردارد می توان پیش بینی کرد که محصولات این مجموعه بیش از گذشته مورد استقبال مردم عراق قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به حضور رقبای خارجی در بازار عراق گفت: برای اینکه گروه خودروسازی سایپا در بازار عراق حضور فعالانه داشته باشد، توصیه می کنم که از هم اکنون برنامه 5 ساله با هدف توسعه صادرات تنظیم و تدوین شود.


بیشتر بخوانید:

روش‌های نوین ارائه خدمات پس از فروش در سایپا یدک


او با بیان اینکه فعالیت برندهای مطرح در بازار عراق رو به گسترش است و قطعا سایپا در ادامه حضور در این بازار با رقبای جدی مواجه خواهد شد، افزود: ارایه خدمات پس از فروش مناسب یکی از نکات بسیار مهم برای حضور در بازار عراق است، اگر در این خصوص برنامه جامعی تدوین شود، گروه خودروسازی سایپا می تواند از سایر برندها پیشی بگیرد.

جبران کمبود نقدینگی با بازارچه قطعات یدکی

علی مرادی؛ عضو هیات مدیره سایپایدک نیز با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت اتاق بازرگانی در جهت توسعه صادرات قطعات یدکی، گفت: راه اندازی بازارگاه یک مدل جدید در کسب و کارهای مرتبط با خدمات پس از فروش است که با استفاده از این مدل توانستیم تا حدی کمبود نقدینگی صنعت برای ذینفعان را جبران کنیم.

مرادی گفت: در نظر داریم مدل یاد شده را در بازارهای صادراتی اجرا کنیم و در این راستا از حضور سرمایه گذاران و تجربیات اتاق بازرگانی استقبال می‌کنیم.

عضو هیات مدیره سایپایدک با بیان اینکه استفاده از ظرفیت‌ اتاق بازرگانی ایران و عراق با هدف ساماندهی و بازتعریف صادرات خدمات پس از فروش محصولات سایپا متناسب با برنامه‌های توسعه‌ای سایپا به عراق ضرروت دارد، گفت: برای رسیدن به این هدف، راه‌اندازی تعمیرگاه مرکزی در عراق در دستور کار قرار گرفته است؛ همچنین راه‌اندازی فروشگاه و نمایشگاه توزیع قطعات یدکی در عراق می‌تواند به پیش‌برد اهداف سایپایدک کمک کند.

به گزارش سایپانیوز، همچنین علی کریمی؛ معاون صادرات سایپا با اشاره‌ به اهمیت خدمات پس از فروش در موفقیت خودروسازها، گفت: با وجود محدودیت های بین‌المللی، گروه خودروسازی سایپا سهم بالایی در صادرات خودرو داشته و برای بقا در بازارهای صادراتی، ضرورت دارد خدمات پس از فروش بیش از پیش تقویت شود.

کد خبر 448780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =